BiH nema ispravan helikopter koji bi mogao letjeti noću, jedan godinama stoji u hangaru FUP-a

0
1181

Helikopter Bell – 206 L1 Long Ranger jedini je u Bosni i Hercegovini koji može letjeti noću, pogotovo zimi. S obzirom na to da se posljednjih dana temperature u BiH spuštaju i do 20 stepeni celzija ispod nule, osobe kojima bi eventualno bila potrebna pomoć, a zatrpane su na planini ili nekom drugom, cestovnim putem nepristupačnom mjestu, ne mogu očekivati pomoć iz zraka.

Helikopter navedene marke koji bi tokom noći trebao pomagati unesrećenim građanima BiH u slučaju prirodnih nepogoda ili kao bilo koja druga vrste pomoći, posljednji put je letio prije tri godine. Ako izuzmemo tu jednu priliku kada je poletio, helikopter već šest godina stoji u hangaru Helikopterske grupe Specijalne policijske jedinice Federalne uprave policije (FUP) u bazi na aerodromu u Sarajevu, a za njegovo opremanje i stavljanje u funkciju još uvijek nema sredstava.

Vlada Federacije BiH je zadužila Ministarstvo unutrašnjih poslova FBiH, FUP i Federalnu upravu civilne zaštite (FUCZ) da joj predloži mogući model finansiranja radi osposobljavanja helikoptera i njegovog stavljanja u funkciju.

Stavljanjem u funkciju helikoptera Bell 206 L-1 Long ranger, rad spasilačkih ekipa pripadnika Civilne zaštite, ali i rad drugih institucija, bio bi olakšan u slučajevima prirodnih katastrofa ili nesreća uzrokovanih prirodnim faktorom. S druge strane, naše službe pomoć moraju tražiti ili od Oružanih snaga BiH ili EUFOR-a.

“Proces je dugotrajan. Kada nam je potreban helikopter OSBiH moraju poslati dopis Ministarstvu sigurnosti, potom zajedničkoj komandi i na još nekoliko adresa”, kazao je za Klix.ba direktor FUCZ Fahrudin Solak.

Helikopter kapaciteta sedam mjesta potreban je policijskim službenicima, vatrogascima, civilnoj zaštiti, ali i svim građanima. Proizveden je ’80-ih godina.

“Završili smo helikoptersku obuku s OSBiH, a prilikom naših intervencija koristimo njihove helikoptere. S policijom do sada nismo radili na takav način u smislu da koristimo njihove helikoptere, ali bi nam to mnogo olakšalo posao, pogotovo jer je riječ o onom koji može letjeti noću. Trenutno na raspolaganju imamo terenska vozila, motorne sanke, turne skije ili idemo pješke ako je intervenciju potrebno izvršiti po snijegu”, rekao nam je Dženadin Veladžić iz Gorske službe spašavanja Sarajevo.

Iz Federalnog ministarstva unutrašnjih poslova ističu da bi mnogo jeftinija varijanta bila stavljanje u funkciju ovog helikoptera, nego kupovina novog, za što Vlada FBiH trenutno nema novca. Sve institucije koje žele dobiti pravo na upravljanje helikopterom, morat će učestvovati u finansiranju i njegovom opremanju.

Ovome dodajmo i to da su prilikom majskih poplava helikopteri OSBiH pomagali građanima u poplavljenim područjima, za što im je trebalo odobrenje Ministarstva sigurnosti BiH.

Vlada FBiH je na sjednici u septembru prošle godine donijela zaključak da sredstva za osposobljavanje i stavljanje u funkciju, odnosno dovođenje u letačko stanje helikoptera Bell – 206 L1 Long Ranger i nabavku i ugradnju opreme za zaštitu i spašavanje, gašenje požara i druge poslove civilne zaštite, budu osigurana iz namjenskih sredstava posebne naknade za zaštitu od prirodnih i drugih nesreća kojim raspolaže FUCZ.

Sredstva za eventualnu nabavku i ugradnju posebne i dodatne opreme za potrebe policije, zdravstvene usluge, transport ljudi i slično, koja bi naknadno bila nabavljena i ugrađena, osiguravaju se u budžetu FBiH na pozicijama institucija koje bi za svoje potrebe koristile usluge helikoptera s takvom opremom.

Institucije koje bi koristile usluge helikoptera će postupke javnih nabavki provoditi u saradnji s FUP-om na osnovu posebnog sporazuma. Vlasnik helikoptera bit će Federacija BiH – FUP te će smještaj i održavanje helikoptera biti u njihovoj nadležnosti. Troškove održavanja naknadno ugrađene opreme osiguravat će svaki korisnik helikoptera posebno, zavisno od opreme koju je nabavio i ugradio za svoje potrebe.

Ovaj helikopter je prije rata bio u sastavu Helikopterske jedinice Ministarstva unutrašnjih poslova Republike BiH, a korišten je za policijske poslove i potrebe vladinih ministarstava do maja 1992. godine, kada je otuđen i bio u posjedu organa Republike Srbije do 10. decembra 2010. godine. Na osnovu međunarodnog sporazuma između Ministarstva sigurnosti BiH i Ministarstva unutrašnjih poslova Republike Srbije, helikopter je vraćen 10. decembra 2010. godine i od tada se nalazi u hangaru Helikopterske grupe Specijalne policijske jedinice Federalne uprave policije u bazi na aerodromu u Sarajevu.